15 Ekim 2014 Çarşamba

TİEGO,ALTAY ve KURUMSALLIK


                     Dün klubün resmi internet sitesinde eski oyuncumuz Tiego ve onun ödemeleri ile ilgili bir bilgilendirme yazısı yayınlandı ve ortalık tabir yerindeyse toz duman oldu.

                  Açıklamaya göre Tiego beyin  klubü Gama'ya 25 Ekim itibar ile 33.000 USD,25 Kasım itibar ile 33.000 USD ve 25 Aralık itibar ile 34.000 USD ödenmesi gerektiği,Bu ödemeler konusunda geçmişten başkanlık yöneticilik yapmış ve olası yapacak olan kişilerin taşın altına ellerini sokması gerektiği bildirilmiş.Uzun yıllardır bu klubü takip eden biri olarak ilk kez bir açıklamamızın bu kadar şaşırtıcı ve ilginç olduğunu itiraf etmem lazım.
                 Nedense bu yazıyı yazarken aklıma Tschemeni diye yanızıp çemeni diye diye okunan afrikalımız geldi.Ömrü hayatımda onun kadar durarak oynayan,oyun içinde tembel,koşmayan bir siyahi oyuncu görmemiştim. Acaba nerde ne yapıyor şu an ve şu Tiego'dan çektiğimizi ondan çekmedik ilginç bir şekilde...
                 Tiego'nun verdiği katkı tartışılır benim nazarımda kötünün iyisidir ancak şimdi bunları bir kenara bırakıp bu açıklama ışığında kim nerden bakıyor olaylara bir irdeleyelim.
                 Bir defa klubü için çok şey söylememiz gerekmez adamlar haklı olarak paralarını istiyorlar.Bu kısmı geçelim.
                Çoğu futbol kulubü ekonomik darboğaza  düştüğünde taraftarlarından ve sevenlerinden yardım isteyebilir.Heleki mevcut şartlarda bu çok doğal birşey.Ben son dönem başkanlarımızı gerçekten beğenen biriyim Altay gelenek göreneklerine terbiyesine yakışan isimlerdi.Mevcut başkanımız da öyle ancak yönetim açısından baktığımızda belki kongre öncesi bol kesen vadeden isimlerin klübün bu zor günlerinde ellerini taşın altına sokmalarını istemek hakkı olabilir ancak şu yazıdaki uslup bence çok yanlış.Bunu farklı bir dilde isim vermeden anlatabilirlerdi diye düşünüyorum.
                 Peki diğer cepheden durum nasıl görünüyor onuda söyleyelim seçime girip kaybetmiş biri olsanız şu durumda sırf Altay aşkı için bu yüksek meblağları ödermiydiniz? Hayatın olağan akışına uygun konuşacak olursak bence ödemezdiniz. Ödeseniz bile bunu gizli yapmanız gerekir ki o yürekte ülkeyi bırakın dünyada bir taraftar olduğuna inanmıyorum.
               Klubünü uygun kelime nasıl olur bilmiyorum ama sanki biraz aciz durumda gösteren zor durumda bırakan bir açıklama bu.Diğer taraftan aslında bu paralar bulundu ama muhaliflerin gerçek yüzü gösterilmek için bu yapıldı diyen bir grupta var ama öyleyse çok daha acı bir tablo .
              Aslında belkide en doğru olan tüzüğe konulacak bir madde ile her yönetimin kendi dönemindeki borçlardan sorumlu olması.Bu uygun olurmu,kanunda yeri varmı,varsa ve olursa kimler yönetici olmak ister o ayrı bir tartışma konusu. Hala kendi ekonomik dinamiklerini kuramayan Türk futbol klüpleri şahısların ellerine bakıyor ne acı ki.Bu sadece bizimle ilgili bir konu değil ülke futbolunun yüzde doksan dokuzu bu halde malesef.
               Şahsi kanaatim sorulacak olursa bence biz bu parayı toparlayamayacağız ve başımız ciddi manada bundan dolayı ağrıyacak.Bizi zor günlerin beklediğini düşünüyorum aslında sportif anlamda beklenen başarıların yakalanabileceği yaklaşılabileceği bir sezondayız ancak ekonomik olarak kriz günden güne yaklaşıyor.Umarım yanılırım bunu gerçekten çok ama çok istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder