3 Mart 2015 Salı

Egoist


                                        

            Uzun bir zaman sonrası bloğa yine bir müzik yazısı ile dönmek istedim. Egoist grubu benim tam anlamıyla lise dönemlerime denk gelen bir grup ki bugün tesadüf eseri dinlediğimde o günlerin her anına tekrar döndüm.
         Her anına diyorum çünkü öyle işlemişti bir döneme Egoist. Eser TAŞKIRAN ve Meltem TAŞKIRAN kardeşlerin çabaları ile kurulan bir gruptu Egoist.Burda önce şunuda belirtmek lazım ki benim için grup sadece ilk albümlerinden ibaretler.Her ne kadar ilk Egoist Artık Yeter albümünden sonra ablümlere ve farklı projelere devam etselerde benim için ilk albüm sonrası ölmüştür Egoist.Aslında bu yanı ile hani hep dediğimiz sadece kendimize ait müzisyen ve albümlerden biri oldu Egoist.Bugün ülke müziğinde çoğu kişinin bilmediği bana özel bir hazinedir bu albüm.
          2013 yılında bir albüm daha çıkarmışlar ama açıkçası dinlemedim.Belkide istemedim dinlemek bilmiyorum.
         Gelelim yazımızın dayanağı Artık Yeter'e. Sarı bir sonbahar benim için Artık Yeter.90 lı yıllarda ülke müziğinin,ülke ekonomisinin ve ülke gençliğinin durumu malumunuz.Tam olarak nerden edindim albümü açıkçası hatırlamıyorum.Ama kliplerinin dönem dönem sabahın en erken saatlerinde tvde yayınlandığını hatırlıyorum.
       "Bilene Sor" hayatımın en özel şarkılarından biridir."İsyan etmeli mi? Şu kuralcı düzene,yasaklarla,cezalarla bir büyük mahkeme. Hayat benim ne istersem denerim. Bir kez geldim ötesini istemez gidemez elim." diye başlayan sözleri defterlerime,telefonlarıma,mesajlarıma o kadar çok yere defalarca yazdım ki. Bir dönemler saçlarım çok kısaydı ergenlik buhranlarından olsa gerek evden çıkmadığım dönemlerde saatlerce dinlediğimi bilirim bu şarkıyı,Öyle hüzünlendirir,öyle umutlandırır,öyle huzur verirdi ki bu şarkı bana.Zaten bu kadar zıt şeyi bir arada hissettirmesinden belli ne özel bir şarkı olduğu. Belki yaşadığım şehirde bu şarkıyı bilen dinleyen bir avuç insandan biri olmamın verdiği yanlızlık duygusu,bu şeyleri sadece ben mi hissediyorumun hüznü...
        İkinci şarkı ise albumün klip şarkısı Buna Hakkın Yok... Taşkıran kardeşlerin bababalarına ithaf etmişler.Şarkıyı dinlediğinden çoğu insanın babası ile arasındaki duyguları anlatan yine tam bir sarı sohbahar şarkısı.
        "Bunca yıl hep dertler kederler,kurslar ödevler vede finaller ne zorum vardı benim bilseydim... Kazandım ve girdim üniversiteyide bitirdim.Bir diplomam var ama ben kimim" le devam edence üçüncü bomba şarkı Üniversiteli....Meltem'in o güçlü sesiyle öyle çok şey anlatırdı ki bu şarkıda.
      İnsan olmaktır benim meselem, yasak aşk beni unutma ve egoist albümün diğer  güzel şarkıları.Özellikle Egoist sert tarzı ve Meltem'in güçlü yorumuyla oldukça net giriş yapılmasını sağlamıştı gruba.
      Geçmişte bu işler farklıydı nutuklarını sevmiyorum elbetteki her insanın her şarkının kendine özel bir etkileşimi vardır.Kişiden kişiye değişirde gerçekten o dönem en kıymet bilinmeyen ama belkide en sağlam albümlerinden biriydi Artık Yeter.
       Zaman geçtikçe bu blogda çok sık bahsedilen herşeyin tadının kaçması olayı ile yine karşı karşıya kalıyoruz öyleki şöyle bir yazı kaleme almaya karar verdiğimde dahi belki biraz korkumdan belki biraz üşendiğimden son albümü dinlemeye cesaret edemiyorum.Ancak yinede hayatımın belli bir yerinde olan blogda hayatımın yine belli bir noktasında yeri olan bu gruptan,bu albümden bu şarkılardan bahsetmek istedim açıkçası.
      Bir yandan da kendimi iyi hissettim şu yazıyı yazarken .... o dönemin şartlarında lise hayatımı bu  ve bunun gibi kaliteli müzisyelerle geçirmiş olmanın verdiği tatlı bir hüzün.Velhasıl kelam özel özel özel özel bir albümdü Artık Yeter... Artık önümüzde yeni amaçlar yeni bir hayat var bundan sonrası için müziğin bundan önceki gibi hayatımızda olup olmayacağını bilemiyoruz,öyle ki Şebnem FERAH'ın bile jüri üyesi olduğu bir süreçten geçiyoruz ama bir dönem sonra yine o saf duru günlere döneceğimizi durulacağımızı sakinleşeceğimizi düşünüyorum...          
             

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder